Pokorni az oktatásról

Lehet vegzálni a diákokat azzal, hogy hányszor vizsgázhatnak, de idővel a legtehetségesebbek elmennek – mondta Pokorni. Nem látom értelmét, miért kellene ezt szabályozni; ha egy diák plusz költséget okoz magánnak azzal, hogy pótvizsgázik, tegye, de mi értelme van annak, hogy az évek alatt ráköltött milliót kidobjuk az ablakon és kitegyük az iskolából, mert nem sikerült neki egy vizsga? – mondta az egykori oktatási miniszter a Hoffmann-féle államtitkárság felsőoktatási koncepciójának eleméről. “Azért, hogy rend legyen? Ettől nem lesz rend, a diákok el fognak menni” – tette hozzá.

Pokorni az oktatásról” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nagyon jó vitaindító, tetszik, hogy ilyen formában tetted ezt fel.Fura ügy ez is. Persze, nem jó, hogy a diákok "bukdácsolnak". Csakhogy ezt a problémát nem innen kéne megközelíteni! A változó oktatásnak hála minden hallgató belecsöppen egy éppen bevezetett és éppen kifutó rendszerbe. Az úgynevezett bukdácsolásnak számtalan oka van. Ebből egyetlen tényező a diák lustasága vagy alkalmatlansága.Nézzünk néhány pszichológiai, vagy azzal összefüggő tényezőt! – Információhiány, a keretek ködszerűsége és labilitása: számos dologról egyszerűen lehetetlen megbízható, hiteles információt szerezni. Gyakori, hogy a hallgatók egymás között terjesztenek információkat, és nincs egy hiteles személy, akitől információhoz lehet jutni. Gyakran az információk között semmilyen kongruencia nincs, nincs egy "alapszabályzat", amelyből levezethetőek lennének a szabályok, teljesen random dolgok is történhetnek minden figyelmeztetés nélkül. Túl sok, és túl lebegő az információrengeteg, amivel egy egyetemistának meg kell küzdenie. – Életkori krízisek: be kellene látni, hogy túl bonyolulttá váltunk. Egyre kritikusabbak, kétkedőbbek, problémásabbak vagyunk. Nem csak a külvilággal, hanem saját bensőnkkel is meg kell küzdenünk, menedzselnünk kell a külvilág – belvilág súrlódásait. Még ki sem növünk a serdülőkorból, még a szülők pénzén lógunk, de már felnőtt-szintű problémákat kell megoldanunk, miközben foggal-körömmel kapálózunk a felnőtté válás ellen. Az úgynevezett kapunyitási krízis épp arról szól, hogy rengeteg félelem és bizonytalanság néz ránk a diploma irányából. A krízisek megoldására igen gyakran nincs meg a megfelelő eszköztárunk, mivel ezen folyamatok nagy része tudattalan, ezért megfelelő segítség híján meg sem tudjuk fogalmazni, mi okozza az egyetemtől való elfordulásunkat, zavarainkat, idegességünket, halogatásunkat. – Egyetemi közösségek hiánya: míg korábban a hallgatókat esetleg benntartotta a közösség, ma a felsőoktatásban is a verseny kerül előtérbe, taposás folyik a jobb jegyért, a mester szakra való bekerülésért, a minél több plusz szkill és kvalitás felhalmozásáért. Ez nem feltétlenül rossz, csak érdemes volna számolni azzal, hogy egy ilyen közegben könnyen "elkallódhatnak" azok a hallgatók, akik ehhez nem tudnak alkalmazkodni, de kiváló szakemberek válhatnának belőlük. Ez csak néhány dolog, ami eszembe jutott. Nyilvánvalóak ezek megoldása nem jelenti azt, hogy a hallgató minden vizsgáját elsőre teljesíti. De azért azt is túlzásnak tartom, hogy azok között a tanárok között szeretnének egy ilyen rendszert bevezetni, akik akár 2-3 rendszerrel korábban szocializálódtak az egyetemi oktatásba. Sokdimenziós problémának tartom az úgynevezett bukdácsolást, és egy-egy adott esetben nem is jelent hátrányt, ha egy hallgató az "átbukdácsolt" évek alatt érik meg, válik belőle elkötelezett, jó szakember. Igen, sok pénzébe kerül az államnak, ahogy a számtalan nevenincs képzőhely és nevenincs szak fenntartása is. De erre nem az a megoldás, hogy mint Zeusz a villámait, behajítunk egy törvényt, aminek mostantól mindenki feleljen meg. Oka van a "bukdácsolásnak" is, még akkor is, ha sokan tényleg a lustaságuk és alkalmatlanságuk miatt töffednek 8-9 évig főiskolán, egyetemen. Néhány kiváló (szak-)embert ismerek, aki az új javaslat szerint soha nem kapott volna diplomát… De kiemelem, hogy esetleg igazuk van Hoffmannéknak, sokkal jobb volna minden, ha úgy lenne, ahogy ők szeretnék. Ám azt is biztosnak tartom, hogy ez az okokat, valódi problémákat nem oldaná meg.

  2. <html><body bgcolor="#FFFFFF"><div>Jo, amiket irsz, de hadd eljek egy gyakorlati peldaval a BME-rol. A diplomat kapo mernok informatikusok tobbsegenek van olyan targya, amit 4-5-6odjara teljesitett csak. Grafika pl. ilyen szokott lenni. Nem a diak a hulye, csak az orai anyagbol onmagaban nem lehet megirni a kettest, barhogy benyalod az anyagot.<br><br></div></body></html>

Hozzá szabad szólni:

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s