Bartina Teljesítménytúra

bartina01

Szekszárd téli teljesítménytúráját sokan szeretik. A komótos kirándulókkal terepfutók rohannak szembe, a kutyások mellett lovasok ügetnek el. A megfagyott sáron csúszkálás után jól esik egy pohár forralt bor a napsütötte mezőn.

Különösebb szervezés nélkül döntöttünk úgy, hogy nekimegyünk a felkészülés nélkül is vállalható 15 km-es távnak. Ehhez csak a túrabakancsunkra, némi meleg holmira meg egy fémbögrére van szükség. Mivel egészen korán és egészen későn is el lehetett startolni, mi az egészen későnt lőttük be. Így lemaradtunk a napkeltéről, az első fényekről, a jégolvasztó sugarakról, cserébe viszont kialudtuk magunk.

bartina02

Bevallom, fogalmam sincs, miért jó a teljesítménytúra. Ezt-azt össze tudok szedni: néhány kilométer után mindig találkozunk valakivel, ráadásul út közben is összefutunk más teljesítőkkel. Időnként felvehetünk egy almát, egy csokit, egy bögre forralt bort. Valaki bejárt egy útvonalat, legyártott hozzá egy térképet, tehát olyan nagy meglepetés nem érhet. Viszonylag bizonytalanság- és stresszmentes, hiszen nagyjából tervezett dolgok eshetnek csak meg velünk. És akkor kb. ez a dolog hátránya is.

A titok talán az, hogy nem kizárólag szervezett túrára kell menni. Hanem sok olyanra is, ahol az ember a vadságot a lehetőségekhez képest tisztán is megélheti, ahol lehetőség van elveszni és eltévedni és meglepődni. A szervezett túra viszont segít abban, hogy otthonosan mozogjunk odakint.

bartina03

Vadság azért akad bőven a Bartinán, ne egy műanyag lesiklópályát képzeljünk el reklámmolínókkal. Egy rosszul bezárt kapu mögül házőrző pulik rontanak ránk. A szurdok felolvadt sártengerében csak nehezen lehet haladni. A tetőn hideg szél kúszik be a legjobban szabott télikabát alá is. Miközben a szent kultúrtájon haladunk át, és a legnagyobb borászok legszebb tőkéit figyeljük, őzek, majd szarvasok nyomában lépkedünk.

A szekszárdi hegy gyönyörű, völgyei és dűlői mindannyiunk közös otthona. Az út szélén tavaszra készülődő szeder, a szurdikok fölött átröppenő madarak miatt később érdemes lesz visszatérni. Akkor csak ketten-hárman, egy saját térképpel.

bartina04

A Bartina-túra nagyon jól szervezett, barátságos, szerethető. A kiránduló, ha figyel, megértheti, hogy akár napokat is eltölthet hálózsákjával Szekszárdon. Tízóraiját a tőkék között fogyaszthatja el, esti tábortüze mellett pedig kadarkából húzhatja ki a dugót.

-g-

Hozzá szabad szólni:

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )